Zittenblijven swingt de pan uit in Vlaanderen. toetsen en ‘alles op punten zetten’ zorgen voor een hoop onzekerheid, verwachtingen zijn vaak onrealistisch en een deftig, transparant en vooral eerlijk evaluatiebeleid ontbreekt vaak op scholen. In 2012 ging VSK in gesprek met leerlingen over de zin en onzin van C-attesten of blijven zitten
In de leerlingenraad leer je vergaderen, samenwerken, activiteiten organiseren, onderhandelen… Je ontwikkelt er best veel kwaliteiten die ook handig zijn voor later. Het einde van het schooljaar is het ideale moment om eens stil te staan bij de kwaliteiten van elke leerlingenrader en ze te erkennen. En ja, waarom niet, om ze te vieren!
Verschillende kranten berichten vandaag over een advocaat die via een website leerlingen informeert over hun kansen bij een beroep tegen hun attest.
Nee, dat mag niet. De GIP mag niet het enige element in de evaluatie zijn.
Met een A-attest mag je overgaan, met een B-attest mag je overgaan naar sommige richtingen.